• S1100027.JPG
  • S1100030.JPG
  • S1090007.JPG
  • S1100031.JPG
  • S1100024.JPG
  • S1100029.JPG
  • S1090016.JPG
  • S1070044.JPG
  • S1090006.JPG
  • S1100022.JPG
  • S1090013.JPG
  • S1070016.JPG
  • S1090014.JPG
  • S1090023.JPG
  • S1070004.JPG
  • S1090003.JPG
  • S1100011.JPG
  • S1090010.JPG
  • S1070007.JPG
  • 2ο ΕΠΑΛ 01.jpg

Διατροφή

Ερευνητική εργασία των Βαγγέλη Μπολιάκη, Γιώργου Μπαρπούδη, Σοφίας Κούσαρη, Ρίμπα Ελισάβετ...

1η μέρασυνάντησης με τα παιδιά και την καθηγήτρια, χωρισμός ομάδων και γνωριμία μαθητών. Υπογραφές συμβολαίων των ομάδων για τις συμπεριφορές μας προς τους συμμαθητές μας .Αργότερα μοιράσαμε τους ρόλους του καθενός οι οποίοι είναι οι εξής: ο συντονιστής που θα συντονίζει την ομάδα, ο εκπρόσωπος της ομάδας που με την βοήθεια του καθηγητή συντονίζει την δουλεία, αυτός που τα καταφέρνει καλύτερα με τους υπολογιστές ,αυτός που θα ήταν υπεύθυνος για όλα τα γραπτά της ομάδας..

Ομάδες τροφίμων

 

1η Ομάδα Δημητριακά

foto

2η Ομάδα Φρούτα και λαχανικά.

foto

3η Ομάδα Κρέας , ψάρι, θαλασσινά, αυγά, όσπρια και ξηροί καρποί.

foto4η Ομάδα Γαλακτοκομικά προϊόντα. foto5η Ομάδα Λίπη -έλαια και ζάχαρη.foto

Πυραμίδα τροφίμων - Οδηγός υγιεινής διατροφής

foto

  • Η κορυφή υποδεικνύει τροφές που πρέπει να τρώμε σε πολύ μικρές ποσότητες. Περιέχει τα λίπη, τα έλαια και τα γλυκά (σάλτσες, λάδια, μαργαρίνη, βούτυρα, αναψυκτικά, γλυκά). Στη σωστή ποσότητα προσθέτουν γεύση και ευχαρίστηση στα γεύματά μας αλλά σε μεγάλη ποσότητα αποτελούν την κύρια αιτία της παχυσαρκίας.
  • Οι περισσότερες τροφές στην ομάδα αυτή (κρέας, πουλερικά, ψάρια, ξερά φασόλια, αυγά) είναι ζωικής προέλευσης. Παρέχουν πρωτεΐνη (υλικά κατασκευής, δημιουργούν και αναπλάθουν τους ιστούς, δεν είναι υλικά καύσεως).
  • Το γάλα, το γιαούρτι και η ομάδα του τυριού παρέχουν ασβέστιο, βιτ.D, πρωτεΐνη, ριβοφλαβίνη κτλ. Κάποιες τροφές, όπως το τυρί, έχουν περισσότερο λίπος κι άλλες λιγότερο. Η θρεπτικότητα του γάλακτος δεν ελαττώνεται με την μείωση του λίπους.
  • Τα λαχανικά εκτός από υδατάνθρακες είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών βιταμινών και αλάτων. Προτιμήστε τα φρέσκα και εποχιακά λαχανικά.Οι υδατάνθρακες των φρούτων (γλυκόζη, φρουκτόζη) προσφέρουν άμεση ενέργεια στον οργανισμό. Είναι προτιμότερο να καταναλώνονται ως έχουν παρά με τη μορφή χυμών, γιατί χάνουν τις φυτικές ίνες και μεγάλο ποσοστό βιταμινών.
  • Οι τροφές που βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας (ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, δημητριακά, πατάτες), είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες και κάποιες βιταμίνες Β. Οι περισσότερες από αυτές τις τροφές είναι από τη φύση τους χαμηλές σε λίπος. Όταν μάλιστα περιέχουν το φλοιό τους ή είναι ολικής αλέσεως τότε παρέχουν και αρκετές φυτικές ίνες, με τις οποίες αντιμετωπίζεται η δυσκοιλιότητα και μειώνονται τα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα.

Μέτρηση Θερμίδων για διάφορα τρόφιμα

Μπάμιες
- Μισό φλιτζάνι μπάμιες, περιέχουν 2,6 γραμμάρια φυτικές ίνες και 26 θερμίδες.
Μπρόκολο
- Μισό φλιτζάνι μπρόκολο, περιέχει 2,8 γραμμάρια φυτικές ίνες και 26 θερμίδες
Κολοκυθάκια
- Μισό φλιτζάνι κολοκυθάκια, περιέχουν 2,9 γραμμάρια φυτικές ίνες και 38 θερμίδες.
Σπανάκι
- Μισό φλιτζάνι σπανάκι, περιέχει 3,5 γραμμάρια φυτικές ίνες και 30 θερμίδες.
Πατάτα ψητή
- Μία μέτρια , περίπου 180 γρ. πατάτα ψητή με τη φλούδα, περιέχει 3,8 φυτικές ίνες και 161 θερμίδες.
Ανάμεικτα λαχανικά μαγειρεμένα
- Μισό φλιτζάνι ανάμεικτα λαχανικά μαγειρεμένα, περιέχουν 4 γραμμάρια φυτικές ίνες και 59 θερμίδες.
Αρακάς
- Μισό φλιτζάνι αρακά, περιέχει 4,4 γραμμάρια φυτικές ίνες και 67 θερμίδες.
Φασολάκια
- Μισό φλιτζάνι φασολάκια, περιέχει 6,2 γραμμάρια φυτικές ίνες και 25 θερμίδες.
Φακή
- Μισό φλιτζάνι φακή, περιέχει 7,8 γραμμάρια φυτικές ίνες και 115 θερμίδες.
Στην

4η συνάντηση

συγκεντρωθήκαμε όλη η ομάδα και αρχίσαμε την κατασκευή χαρτονιών!

Στην αρχή διαλέξαμε τι χρώμα χαρτόνι θα παίρναμε, μετά αρχίσαμε να ψάχνουμε σε διάφορα διαφημιστικά από super market διάφορες εικόνες για τα δημητριακά, εφόσον βρήκαμε τις εικόνες τις κόψαμε και τις κολλήσαμε πάνω στο χαρτόνι, και τέλος γράψαμε πάνω στο χαρτόνι διάφορες πληροφορίες για τα δημητριακά. π.χ ότι το ψωμί ολικής άλεσης είναι πολύ πιο υγιεινό από το άσπρο ψωμί που τρώμε εμείς ως συνήθως. Αλλά εκτός από πληροφορίες γράψαμε και διάφορες φράσεις που σκεφτήκαμε με την ομάδα.

Το θέμα μας ήταν τα δημητριακά...

foto foto

Επισκεψη στη διαιτολόγο

Μια μέρα είχαμε αποφασίσει να επισκεφτούμε μία διαιτολόγο. Θα ρωτούσαμε ότι μας ενδιέφερε και θα ήταν πολύ ενδιαφέρον.

Η διαιτολόγος μας είπε ότι το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και δεν πρέπει να το παραλείπουμε ποτέ, ιδιαίτερα εμείς οι έφηβοι. Επίσης όταν τρως πρωινό χάνεις πιο εύκολα θερμίδες στο υπόλοιπο χρονικό διάστημα της ημέρας. Ως αποτέλεσμα να κάνεις μια ισορροπημένη διατροφή.

Επιπρόσθετα, μας είπε ότι μια έγκυος δεν πρέπει να στερείται τίποτα, δηλαδή πρέπει να τρώει όλα τα φαγητά και όσο θέλει. Δεν πρέπει να κάνει δίαιτα ενώ είναι έγκυος, επειδή υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για το μωρό αλλά και την ίδια. Ωστόσο, μάθαμε επίσης ότι ένας πρωταθλητής δεν πρέπει να κάνει δίαιτα, αλλά μία ισορροπημένη διατροφή, διότι καίει πολλές θερμίδες καθημερινά. Ακόμα μας είπε, ότι άμα ένα παιδί είναι περισσότερα κιλά από ένα άλλο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πιο χοντρό και λιγότερο γυμνασμένο, επειδή μπορεί όλα αυτά τα κιλά που έχει να είναι όλο μύες.

Τέλος, μας επισήμανε ότι δεν πρέπει να έχουμε έμμονη με το σώμα μας και να τρεφόμαστε σωστά, γιατί μπορεί να δημιουργήσουμε διάφορα προβλήματα στον οργανισμό μας, όπως νευρική ανορεξία.

Ανάγνωση ετικετών

Κάθε ετικέτα περιέχει πόσο ενέργεια έχει το τρόφιμο, πόσους υδατάνθρακες - πρωτεΐνες - λιπαρά.

Πρέπει να αναγράφονται οι οδηγίες αποθήκευσης, ημερομηνία παραγωγής και λήξης, τόπος παραγωγής. Ακόμα αν περιέχουν ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ (για να διατηρούνται χωρίς να χαλάνε), Χρωστικές ΧΡΩΣΤΙΚΕΣ (για ωραίο χρώμα), ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΕΣ, ΓΑΛΑΚΤΟΠΟΙΗΤΕΣ, ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΕΣ και πολλά πολλά άλλα..

Επίσης μέσα στην τάξη κάναμε ανάγνωση ετικετών τροφίμων π.χ μιας τσίχλας, ενός χυμού 100% σε φυσικό χυμό πορτοκαλιού, ενός χυμού με περιεκτικότητα 40% σε φυσικό χυμό, μιας σοκολάτας, μιας κονσέρβας κοτόπουλου, ενός κρουασάν. Η καταγραφή των συστατικών ήταν κάτι πολύ εντυπωσιακό αφού δεν καταλαβαίναμε τα συστατικά των τροφίμων. Η κυρία μας είπε ότι όσο πιο πολλά συντηρητικά έχει ένα τρόφιμο τόσο είναι για πέταμα!

ΝΕΥΡΙΚΗ ΑΝΟΡΕΞΙΑ

Στη 8η συνάντησημιλήσαμε για τη νευρική ανορεξία. Είδαμε σοκαριστικές εικόνες μιας κοπέλας που πέθανε τελικά από αυτή την αρρώστια. Όπως είπαμε είναι μια αρρώστια που οι κοπέλες συνήθως νομίζουν ότι είναι παχιές αλλά είναι πολύ αδύνατες. Έτσι δεν τρώνε, για να αδυνατίσουν κι άλλο μέχρι που τελικά πεθαίνουν!

9η συνάντηση

Στην προηγούμενη συνάντησή μας είχαμε φτιάξει ένα ερωτηματολόγιο και ο καθένας ρώτησε όσα παιδια ήξερε ,που ήταν στη δική μας ηλικία.Τα αποτελέσματα τα καταγράψαμε στον πίνακα που έχω παρακάτω και τα συζητήσαμε.Τα αποτελέσματα είναι από τα ερωτηματολόγια της ομάδας μας.

1η ερώτηση: Τρώνε τα παιδιά πρωινό πριν το σχολείο;
ΜΑΘΗΤΕΣΝΑΙΟΧΙ
11 6 5

2η ερώτηση: Τι πρωινό τρώνε; ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΜΠΟΥΓΑΤΣΑ ΚΡΟΥΑΣΑΝ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΜΕΛΙ-ΨΩΜΙ ΤΟΣΤ-ΚΑΣΕΡΙ 11 4 3 1 4 2 2 3η ερώτηση: Τι ψωνίζουν τα παιδιά από το κυλικείο; ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΙΠΟΤΑ ΠΙΤΣΑ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΤΟΣΤ 11 4 1 1 1 4η ερώτηση: Ασχολείστε με κάποιο άθλημα; ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑΙ ΟΧΙ 11 5 6 5η ερώτηση: Κάθε πότε τρως και τι; ΣΠΑΝΙΑ ΣΥΧΝΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΡΕΑΣ 0 2 4 ΨΑΡΙ 1 5 5 ΦΡΟΥΤΑ 5 1 5 ΓΛΥΚΑ 3 7 1 6η ερώτηση: Με τι μετακινήστε; ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΔΙΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 11 5 4 2 Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΠΙΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ. ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΚΡΕΠΕΣ ΜΕΡΕΝΤΑ ΚΑΙ ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ . ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ,ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ?.ΜΟΝΑΔΙΚΟ!!!!!!