• 2ο ΕΠΑΛ 01.jpg
  • S1090006.JPG
  • S1100011.JPG
  • S1070016.JPG
  • S1100022.JPG
  • S1070007.JPG
  • S1090003.JPG
  • S1100031.JPG
  • S1090007.JPG
  • S1090013.JPG
  • S1070044.JPG
  • S1070004.JPG
  • S1100030.JPG
  • S1090010.JPG
  • S1100027.JPG
  • S1090023.JPG
  • S1090014.JPG
  • S1100029.JPG
  • S1090016.JPG
  • S1100024.JPG
2ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης   >>   Δραστηριότητες   >>   Έργα μαθητών 2011-2012   >>   Κινητά και internet: κρίσεις και επικρίσεις

Κινητά και internet: κρίσεις και επικρίσεις

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Η ερευνητική εργασία μας ξεκίνησε με επισκέψεις σε καταστήματα κινητής τηλεφωνίας. Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων απάντησαν στις ερωτήσεις μας σχετικά με τις πωλήσεις, τη χρήση και την ασφάλεια κινητών και internet. Οι απαντήσεις τους είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μας.

Μάθαμε ότι αρκετοί άνθρωποι, παρά την οικονομική κρίση, αγοράζουν πανάκριβα κινητά σύγχρονης τεχνολογίας, τα οποία χρησιμοποιούν πολλές ώρες. Το ίδιο συμβαίνει και με το internet είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω κινητού τηλεφώνου. Επίσης μας εξήγησαν ότι κανείς κατασκευαστής δε μας εγγυάται την ασφάλεια των κλήσεών μας, ακόμα και αν διαθέτουμε κινητό τελευταίας τεχνολογίας. Μας έκανε εντύπωση το γεγονός, κάτι που επιβεβαίωσαν και όλοι οι υπάλληλοι, ότι το επιτρεπτό όριο χρήσης κινητού από τον εθνικό οργανισμό υγείας είναι 3 λεπτά το μήνα. Επίσης, μας έδωσαν στοιχεία για τις πωλήσεις και μας είπαν ότι μικρά παιδιά χρησιμοποιούν πλέον με άνεση το κινητό από την ηλικία των 6 ετών. Μικροί μαθητές Δημοτικού αγοράζουν κινητό με τη συγκατάθεση των γονέων, οι οποίοι νιώθουν ότι με τον τρόπο αυτό προστατεύουν τα παιδιά τους, όταν αυτά αντιμετωπίσουν κίνδυνο.

Επίσκεψη της Α' τάξης του 2ου ΕΠΑΛ στο δημαρχείο
Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο της πόλης μας.

ο αντιδήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Βαμβακερός
Ο αντιδήμαρχος κ. Βαμβακερός απάντησε σε όλες μας τις απορίες. Ερωτήθηκε κυρίως για το θέμα των κεραιών κινητής τηλεφωνίας, για το που έχουν εγκατασταθεί αυτές οι κεραίες και για το πόσο επικίνδυνη είναι η ακτινοβολία που εκπέμπουν για τους συμπολίτες μας. Ο κ. Βαμβακερός μας απάντησε για τη δωρεάν πρόσβαση στο internet μέσω του Δήμου και μας κατατόπισε σχετικά με τις ενέργειες του Δήμου για την εγκατάσταση κεραίας οι οποία θα μετρά την ακτινοβολία που εκπέμπουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας.

Λίγες μέρες μετά, ο Δήμος σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης εγκατέστησε την κεραία στην ταράτσα του δημαρχείου (σχετική δημοσίευση).

σταθμός μέτρησης 2011

Παράλληλα η ομάδα μας συνέταξε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τη χρήση κινητών και internet που απευθυνόταν σε διάφορες ηλικιακές ομάδες. Απευθυνθήκαμε πιο συγκεκριμένα σε 50 άτομα και τα πορίσματα της έρευνας ήταν εντυπωσιακά.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Η ερευνητική εργασία μας ξεκίνησε με επισκέψεις σε καταστήματα κινητής τηλεφωνίας. Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων απάντησαν στις ερωτήσεις μας σχετικά με τις πωλήσεις, τη χρήση και την ασφάλεια κινητών και internet. Οι απαντήσεις τους είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μας.

Μάθαμε ότι αρκετοί άνθρωποι, παρά την οικονομική κρίση, αγοράζουν πανάκριβα κινητά σύγχρονης τεχνολογίας, τα οποία χρησιμοποιούν πολλές ώρες. Το ίδιο συμβαίνει και με το internet είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω κινητού τηλεφώνου. Επίσης μας εξήγησαν ότι κανείς κατασκευαστής δε μας εγγυάται την ασφάλεια των κλήσεών μας, ακόμα και αν διαθέτουμε κινητό τελευταίας τεχνολογίας. Μας έκανε εντύπωση το γεγονός, κάτι που επιβεβαίωσαν και όλοι οι υπάλληλοι, ότι το επιτρεπτό όριο χρήσης κινητού από τον εθνικό οργανισμό υγείας είναι 3 λεπτά το μήνα. Επίσης, μας έδωσαν στοιχεία για τις πωλήσεις και μας είπαν ότι μικρά παιδιά χρησιμοποιούν πλέον με άνεση το κινητό από την ηλικία των 6 ετών. Μικροί μαθητές Δημοτικού αγοράζουν κινητό με τη συγκατάθεση των γονέων, οι οποίοι νιώθουν ότι με τον τρόπο αυτό προστατεύουν τα παιδιά τους, όταν αυτά αντιμετωπίσουν κίνδυνο.

Επίσκεψη της Α' τάξης του 2ου ΕΠΑΛ στο δημαρχείο
Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο της πόλης μας.

ο αντιδήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Βαμβακερός
Ο αντιδήμαρχος κ. Βαμβακερός απάντησε σε όλες μας τις απορίες. Ερωτήθηκε κυρίως για το θέμα των κεραιών κινητής τηλεφωνίας, για το που έχουν εγκατασταθεί αυτές οι κεραίες και για το πόσο επικίνδυνη είναι η ακτινοβολία που εκπέμπουν για τους συμπολίτες μας. Ο κ. Βαμβακερός μας απάντησε για τη δωρεάν πρόσβαση στο internet μέσω του Δήμου και μας κατατόπισε σχετικά με τις ενέργειες του Δήμου για την εγκατάσταση κεραίας οι οποία θα μετρά την ακτινοβολία που εκπέμπουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας.

Λίγες μέρες μετά, ο Δήμος σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης εγκατέστησε την κεραία στην ταράτσα του δημαρχείου (σχετική δημοσίευση).

σταθμός μέτρησης 2011

Παράλληλα η ομάδα μας συνέταξε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τη χρήση κινητών και internet που απευθυνόταν σε διάφορες ηλικιακές ομάδες. Απευθυνθήκαμε πιο συγκεκριμένα σε 50 άτομα και τα πορίσματα της έρευνας ήταν εντυπωσιακά.

Ερωτηματολόγιο για την χρήση του Internet

Ερωτηματολόγιο για τη χρήση του internet
1. Από ποια ηλικία χρησιμοποιείς το internet;
2. Πόσες ώρες ημερησίως βρίσκεσαι μπροστά από τον ΗΥ;
3. Χρησιμοποιείς το διαδίκτυο κυρίως για ενημέρωση ή για ψυχαγωγία;
4. Αναζητάς πληροφορίες σχετικές με τα μαθήματά σου;
5. Έχεις ανακυκλώσει τον παλιό σου υπολογιστή;
6. Συνδέεσαι στο διαδίκτυο μέσω του κινητού σου τηλεφώνου;
7. Στον ελεύθερο χρόνο σου προτιμάς να δεις φίλους ή να ασχοληθείς με τον ΗΥ;
8. Χρησιμοποιείς προγράμματα όπως Word, Excel;
9. Κατεβάζεις ταινίες/ μουσική;
10. Έχεις email;
11. Έχεις facebook;
12. Πόσες ώρες συνδέεσαι στο facebook;
13. Μιλάς online με φίλους; (chat rooms, χρήση κάμερας, μικροφώνου)
14. Έχεις μιλήσει ποτέ με αγνώστους;
15. Θεωρείς το facebook και τα chat rooms ασφαλή τρόπο επικοινωνίας;
16. Παίζεις παιχνίδια στο ιντερνέτ;
17. Επισκέπτεσαι internet caf?;
18. Έχεις δικό σου PC ή το χρησιμοποιούν και άλλα μέλη της οικογένειάς σου;
19. Το PC βρίσκεται στο υπνοδωμάτιο ή σε κοινόχρηστο χώρο;
20. Οι γονείς σου χειρίζονται τον ΗΥ στο σπίτι;
21. Έχεις ενημερωθεί για τους κινδύνους υπερέκθεσης στο διαδίκτυο;

Ερωτηματολόγιο για την χρήση των κινητών τηλεφώνων

Ερωτηματολόγιο για την χρήση των κινητών τηλεφώνων
1. Έχεις κινητό τηλέφωνο;
2. Αν όχι, γιατί;
3. Πόσες ώρες την ημέρα μιλάς στο κινητό;
4. Πόσα μηνύματα στέλνεις την ημέρα;
5. Προτιμάς να στείλεις μήνυμα να πάρεις τηλέφωνο;
6. Χρησιμοποιείς greeklish;
7. Έχεις κάρτα ή σύνδεση;
8. Πόσα χρήματα ξοδεύεις το μήνα για το κινητό σου;
9. Μπαίνεις στο internet;
10. Κατεβάζεις μουσική;
11. Παίζεις παιχνίδια;
12. Θεωρείς υπερβολική τη χρήση που κάνεις;
13. Θα μπορούσες να τη μειώσεις;
14. Φεύγεις από το σπίτι χωρίς να το πάρεις μαζί σου;
15. Σε ποια ηλικία απέκτησες το πρώτο σου κινητό;
16. Το μοντέλο του κινητού σου είναι παλαιότερο των 2 χρόνων;
17. Πόσες συσκευές έχεις αλλάξει;
18. Έχεις ανακυκλώσει τις παλιές σου συσκευές;
19. Έχεις ενημερωθεί για την εκπομπή ακτινοβολίας από το κινητό;
20. Γνωρίζεις τρόπους ώστε να εκτίθεσαι λιγότερο στην ακτινοβολία;
21. Χρησιμοποιείς hands free, Bluetooth για την επικοινωνία σου;

τα αποτελέσματα της έρευνας

Σας παρουσιάζουμε ό,τι αποκομίσαμε από την ερευνητική μας εργασία.

Η έρευνα αφορά τη χρήση κινητών τηλεφώνων και του διαδικτύου σε όλες τις ηλικίες. Όπως ήταν αναμενόμενο στους εφήβους παρουσιάζονται τα μεγαλύτερα ποσοστά λόγω της δεκτικότητας που παρουσιάζουν στις Νέες Τεχνολογίες.

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως αρκετοί έφηβοι μιλούν 4-6 ώρες και στέλνουν 100-200 γραπτά μηνύματα ημερησίως. Το τηλέφωνο δεν είναι απλά ένας τρόπος επικοινωνίας με τους φίλους ή τους γονείς, χρησιμοποιείται για να "σερφάρουν", να κατεβάσουν μουσική ή για να παίζουν παιχνίδια.

Δυστυχώς το 80% χρησιμοποιεί greeklish στα μηνύματά του, το 95% δε θεωρεί υπερβολική τη χρήση του τηλεφώνου, κανείς δε φεύγει από το σπίτι χωρίς το τηλέφωνό του.

Το 60% αγνοεί την εκπομπή ακτινοβολίας και δε χρησιμοποιεί hands-free.

Η πρώτη συσκευή αποκτήθηκε σε ηλικία 10-11 ετών και έκτοτε κάθε 2 χρόνια αλλάζουν συσκευή, ενώ σπάνια ανακυκλώνουν την παλαιότερη.

Η εξάρτηση από το τηλέφωνο μειώνεται στις μεγαλύτερες ηλικίες, ενώ ανησυχητικό είναι το γεγονός πως παιδιά ηλικίας 5-9 χρόνων ξέρουν να χειρίζονται το δικό τους τηλέφωνο.

Παρόμοια εικόνα εμφανίζεται και στην έρευνα για το διαδίκτυο.

Σε ποσοστό 90% χρησιμοποιείται για διασκέδαση ενώ σε μεγαλύτερες ηλικίες αυξάνεται το ποσοστό χρήσης του διαδικτύου για ενημέρωση.

Οι έφηβοι το χρησιμοποιούν καθημερινά έως και 7 ώρες ημερησίως, ο υπολογιστής συνήθως βρίσκεται στο υπνοδωμάτιο και οι γονείς σε ποσοστό 60% δεν μπορούν να χειριστούν Η.Υ., ούτε και να ελέγξουν τις σελίδες στις οποίες "σερφάρουν" τα παιδιά.

τι αποκομίσαμε

Όσον αφορά τα κινητά μας: Σας παραθέτουμε ότι μας εντυπωσίασε.

1. Εταιρεία ηλεκτρονικών από τη Σιγκαπούρη κατασκεύασε κινητό που μετατρέπεται σε γιατρό, μετρά το σφυγμό του χρήστη και αν το κρίνει απαραίτητο, καλεί αυτόματα ασθενοφόρο για να τον παραλάβει.
Με την ίδια συσκευή ο χρήστης μπορεί να στείλει ηλεκτροκαρδιογράφημα και να πάρει απάντηση από το νοσοκομείο. Μέσα στο 2010 κυκλοφόρησαν 2.000 συσκευές που κοστίζουν 516 ? η κάθε μία.

2. Νέα κινητά διαθέτουν τηλεόραση, mp3 και πρόσβαση στο διαδίκτυο, δηλαδή λειτουργούν ως πλήρες οπτικοακουστικό σύστημα.

3. Κυκλοφορούν smart phones που κανονίζουν τις καθημερινές μας διαδρομές, εκτελούν συναλλαγές με τράπεζες , προγραμματίζουν και μας ειδοποιούν για τις συναντήσεις μας.

Ωστόσο, η χρήση κινητών τηλεφώνων γίνεται επικίνδυνη, όταν δε γίνεται σωστή χρήση ή φτάνουμε στην κατάχρηση.

Κίνδυνοι για την υγεία

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Μια πηγή ηλεκτρομόλυνσης έχει γίνει μέρος της ζωής μας. Αυτή η πηγή είναι το κινητό. Το 1993 έγινε η πρώτη μήνυση εναντίον της βιομηχανίας κινητής τηλεφωνίας από έναν άνδρα που ισχυρίστηκε ότι ο εγκεφαλικός όγκος της γυναίκας του, προκλήθηκε από τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Ο καρκίνος έχει ανέβει 25% από τότε που τα κινητά έγιναν δημοφιλή. Κάθε χρόνο σημειώνονται 183.000 περισσότερες περιπτώσεις μόνο στην Αμερική. Οι βλαβερές επενέργειες της ηλεκτρομόλυνσης λειτουργούν συσσωρευτικά όπως το κάπνισμα και η δηλητηρίαση από μόλυβδο και μπορεί να χρειαστούν χρόνια, ακόμα και δεκαετίες, για να εκδηλωθούν. Αρκετοί ονομαστοί νευροχειρούργοι πιστεύουν ότι η ακτινοβολία από διάφορες κινητές συσκευές σχετίζεται άμεσα με την αύξηση κατά 21% των εγκεφαλικών όγκων στα παιδιά. Τα παιδιά και οι έφηβοι αντιμετωπίζουν το μέγιστο κίνδυνο βλάβης λόγω της ηλεκτρομόλυνσης, γιατί τα κρανία τους είναι λεπτότερα, έχουν περισσότερο εγκεφαλικό υγρό και τα σώματά τους δεν είναι πλήρως ανεπτυγμένα.

  • Ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου του εγκεφάλου είναι 20% μεγαλύτερους στους πάνω από μια δεκαετία χρήστες κινητών τηλεφώνων και 200% μεγαλύτερος όταν μιλάνε κρατώντας το τηλέφωνο από την ίδια πλευρά του κεφαλιού. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει εντάξει τις ασύρματες ακτινοβολίες στα πιθανά καρκινογόνα.
  • Όταν γίνεται περιορισμένη χρήση του κινητού, οι αρνητικές επιδράσεις είναι παροδικές.
  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου καταστρέφει νευρικά κύτταρα.
  • Λιγότερο από ένα λεπτό χρήση προκαλεί συσσώρευση των ερυθρών αιμοσφαιρίων στο αίμα.
  • Έχουν καταγραφεί βλάβες στο DNA και λευχαιμία.

ΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ

Σύμφωνα με μελέτες:

  1. Έφηβοι που χρησιμοποιούν πολύ τα κινητά τους υποφέρουν από αϋπνίες, άγχος κόπωση και υπερδιέγερση.
  2. Εξάπτονται εύκολα και δεν έχουν υψηλούς στόχους.
  3. Παίρνουν μικρότερους βαθμούς στο σχολείο.
  4. Ο εθισμός στο κινητό μοιάζει με τον εθισμό στο τσιγάρο. Όταν το αποχωρίζονται νιώθουν αποδιοργανωμένοι, αναστατωμένοι, νευρικοί.

Όχι το κινητό δεν είναι δαίμονας, είναι μέσα στη ζωή.
Όμως, όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, απαιτεί μέτρο. Κάτι ξένο προς τον έφηβο που αγαπά να πειραματίζεται, να μιμείται και να αψηφά τον κίνδυνο, να αντιδρά δυναμικά.
«Αν δεν έχεις κινητό είναι σα να μην έχεις γλώσσα να μιλήσεις»
Τα κινητά λειτουργούν σαν ένα δίκτυο όπου τα sms πηγαινοφέρνουν πλάκες, ατάκες, ερτωτικές εξομολογήσεις εξ αποστάσεως.

Μέτρα προστασίας κατά του κινητού τηλεφώνου

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ

  1. Χρησιμοποιείστε το κινητό αλλά στην ανοιχτή ακρόαση.
  2. Χρησιμοποιείστε Bluetooth που φοριέται στο αυτί ή στο πέτο.
  3. Μην κοιμάστε ποτέ με ανοιχτό το κινητό σε απόσταση μικρότερη του 1m.
  4. Αποφύγετε να έχετε το κινητό σας σε κάποια τσέπη του παντελονιού ή του μπουφάν σας.
    Προτιμήστε την τσάντα σας.
  5. Μιλάτε ελάχιστα.

Διαδίκτυο

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Κολυμπάς αν δεν ξέρεις κολύμπι;;;;

Το ίδιο ισχύει και με το internet.

Μη σερφάρεις αν δεν ξέρεις τους κανόνες!!!

«Θέλω υπολογιστή με internet»είναι η απαίτηση εκατομμυρίων παιδιών σε όλο τον κόσμο. Γιατί άραγε; Τι κάνει τα παιδιά να έλκονται από τον υπολογιστή, ακόμα και αν δεν παίζουν;
Η θετική επίδραση των Νέων Τεχνολογιών στη σημερινή εκπαίδευση είναι γεγονός αδιαφιλονίκητο. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής καταφέρνει να ενεργοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών κατά τρόπο διαφορετικό από αυτόν της τάξης. Ο αμφίδρομος χαρακτήρας διδασκαλίας, η επιλογή πλοήγησης μέσα στο πρόγραμμα αλλά και η εξατομικευμένη εκπαίδευση με τον απεριόριστο πειραματισμό είναι από τα στοιχεία που σαγηνεύουν τα παιδιά. Το διαδίκτυο έχει καταργήσει κάθε εμπόδιο ανταλλαγής πληροφοριών ανάμεσα στους χρήστες σε όλον τον κόσμο και έτσι μικροί και μεγάλοι μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών διαφόρων πηγών, όπως εγκυκλοπαίδειες, βιβλιοθήκες και πολλούς άλλους οργανισμούς. Η φύση του διαδικτύου είναι τέτοια που ελκύει τα παιδιά. Με το πάτημα ενός κουμπιού μπορούν να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους αλλά και την ανάγκη τους για επικοινωνία και άμεση ανταπόκριση. Πέρα όμως από τη σημαντική συμβολή του στην εκπαιδευτική διαδικασία, το διαδίκτυο υποκρύπτει σοβαρότατους κινδύνους. Πρόκειται για ένα αχανές δίκτυο το οποίο στην ουσία δεν ελέγχεται από κανέναν. Πάμπολλα περιστατικά εξαπάτησης ή και κακοποίησης παιδιών έχουν καταγραφεί παγκοσμίως από επιτήδειους οι οποίοι χρησιμοποιούν την ανωνυμία του διαδικτύου προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους.

Κατά την πλοήγηση στους χώρους διαδικτύου είναι καλό να έχουμε υπόψη μας τα παρακάτω:

  1. Το διαδίκτυο είναι κυρίως μια κοινωνία ανθρώπων και κρύβει τους ίδιους κινδύνους που κρύβει κάθε κοινωνία
  2. Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντα έγκυρες.
  3. Η κοινοποίηση των προσωπικών στοιχείων του χρήστη (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, φωτογραφία, κωδικοί πρόσβασης αριθμός πιστωτικών καρτών, email κλπ.) είναι καλό να αποφεύγονται.
  4. Η τοποθέτηση του υπολογιστή (αν είναι δυνατόν) σε κοινόχρηστο χώρο και όχι αποκλειστικά στο παιδικό δωμάτιο ενθαρρύνει τη χρήση του διαδικτύου σε οικογενειακό περιβάλλον και βοηθά την επίβλεψη των ιστοσελίδων τις οποίες επισκέπτονται τα παιδιά.
  5. Η καλή επικοινωνία με τα παιδιά είναι απαραίτητη ώστε να ενθαρρύνονται να μιλάνε για αυτούς με τους οποίους επικοινωνούν, ανταλλάσουν μηνύματα και να ενημερώνουν εάν ποτέ γίνουν θύματα εξαπάτησης, απειλών, εκφοβισμού ή παρενόχλησης οποιασδήποτε μορφής.
  6. Η χρήση του υπολογιστή ως μέσου απασχόλησης του παιδιού χωρίς την παρουσία ενηλίκου είναι καλό να αποφεύγεται. Ο υπολογιστής δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως ηλεκτρονική babysitter !!!

27/1/2012

Η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος έσωσε τη ζωή 22χρονου, ο οποίος είχε εκδηλώσει την πρόθεσή του στο facebook να αυτοκτονήσει.
Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος το 2011 απέτρεψε συνολικά 226 περιπτώσεις αυτοκτονίας από μηνύματα που εντοπίστηκαν στο διαδίκτυο.

Οδηγός για την ασφάλεια στο internet

Οδηγός για την ασφάλεια στο internet

  • Κράτα μυστικές προσωπικές πληροφορίες.
  • Όταν είσαι online μη δίνεις σε κανέναν το επίθετό σου, τη διεύθυνσή σου ή τον αριθμό του τηλεφώνου είτε της δουλειάς είτε του σχολείου σου.
  • Ενημέρωσε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύεσαι όταν αισθανθείς άβολα κατά την online επικοινωνία σου.
  • Απόφυγε οποιαδήποτε συζήτηση με online παλικαράδες. Εάν κάποιος σε προσβάλλει ή χρησιμοποιεί υβριστική γλώσσα κατά τη διάρκεια που συνομιλείτε, στείλει email ή άμεσο μήνυμα, φύγε από το πεδίο και ενημέρωσε τους γονείς ή το δάσκαλό σου σχετικά με το συμβάν.
  • Μη... μη... μη!!!
    Μη συναντηθείς ποτέ με κάποιον «φίλο» που απέκτησες στο διαδίκτυο.
    Ο μεγαλύτερος κίνδυνος στο internet είναι εκτός internet.
  • Μην κάνεις ότι δε θέλεις να σου κάνουν.
  • Μπορεί να παρασυρθείς και να προσπαθήσεις να χρησιμοποιήσεις υβριστική και προκλητική γλώσσα κατά τη συνομιλία σου ή και κλέψεις το password κάποιου «έτσι για πλάκα».Αυτό δεν είναι αστείο για οποιονδήποτε άλλο. Μην καλύπτεσαι πίσω από την ανωνυμία σου. Είναι ανέντιμο να μην εφαρμόζεις την «Εθιμοτυπία του internet»
  • Μη διαβάζεις e-mails ή φορτώνεις αρχεία από όσους δε γνωρίζεις.
    Είναι εύκολο να αρπάξεις ιό, κατεβαίνει μαζί με το υλικό που κατεβάζεις.

Συμβουλές ασφάλειας για το Facebook

Συμβουλές ασφάλειας για το Facebook

Το διαδίκτυο έχει εξαπλωθεί πλέον σε ολόκληρο τον κόσμο μετατρέποντας την υδρόγειο σε μια γειτονιά. Φυσικά σε αυτό συνέβαλαν και οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το οποίο πέρα από τον αστρονομικό αριθμό των 700 εκατομμυρίων χρηστών πλέον φιλοξενεί και μια μεγάλη λίστα διαδικτυακών επιθέσεων.

Ασφαλής Περιήγηση

Μια καλή τακτική είναι να κρατάτε τον browser σας πάντα ενημερωμένο για την αποφυγή επιθέσεων και αν είναι δυνατόν να κάνετε ασφαλή σύνδεση μέσω HTTPS.

Προσωπικά δεδομένα

Καλό είναι να μην δημοσιεύετε πολλές προσωπικές πληροφορίες στο Facebook, καθώς ενδέχεται να βοηθήσετε κάποιον hacker να παραβιάσει τον λογαριασμό σας.

Ασφάλεια Υπολογιστών

Είναι πολύ σημαντικό να παραμείνετε ασφαλείς στο διαδίκτυο αλλά βεβαιωθείτε ότι ο υπολογιστής σας δεν έχει κάποιο πρόγραμμα keylogger, RAT (απομακρυσμένο εργαλείο διαχείρισης) ή άλλα παρόμοια προγράμματα. Χρησιμοποιήστε κάποιο antivirus και firewall για καλύτερη ασφάλεια, αν νομίζετε ότι ο υπολογιστής σας επηρεάζεται από κάποιο κακόβουλο λογισμικό καλό είναι να κάνετε έναν έλεγχο.

Δυνατοί Κωδικοί

Θα πρέπει να δημιουργείτε δυνατούς κωδικούς που θα περιλαμβάνουν κεφαλαία και πεζά γράμματα, αριθμούς και άλλους χαρακτήρες και να μην χρησιμοποιείτε διάφορες λέξεις που έχουν άμεση σχέση με εσάς. Μην έχετε παντού τον ίδιο κωδικό, μπορεί να είναι πιο εύκολο για να τον θυμάστε αλλά αν κάποιος ανακαλύψει τον κωδικό σας θα είναι και για αυτόν πιο εύκολο να έχει πρόσβαση παντού.

Συμβουλές για τους γονείς

Συμβουλές για τους γονείς:

? Φτιάξτε έναν κανονισμό στο σπίτι με κανόνες χρήσης του ίντερνετ.
? Διατηρήστε τους υπολογιστές σε περιβάλλον που μπορείτε να τους ελέγχετε εύκολα
? Συζητήστε με τα παιδιά σας για τους φίλους που απέκτησαν από το διαδίκτυο ή τις δραστηριότητές τους .
? Ενισχύστε τα να σας μιλούν και να σας συμβουλεύονται όταν κάτι που συναντούν στο διαδίκτυο τα κάνει να μην νιώθουν άνετα. .
? Μιλήστε τους για την αρχές ηθικής. Δε θα πρέπει να χρησιμοποιούν το ίντερνετ για να μεταδίδουν φήμες ή να απειλούν άλλους.
? Εκπαιδεύστε τα παιδιά να μη δίνουν ποτέ προσωπικά δεδομένα στο διαδίκτυο.
? Επιμείνετε στο να παραμένουν σε δημόσια chat rooms
? Ενημερώστε τα παιδιά για την online συμπεριφορά. Τα κοινόχρηστα (sharing) αρχεία μουσικής, ταινιών κ.τ.λ. μπορεί να υπόκεινται σε παράβαση πνευματικών δικαιωμάτων
? Βοηθήστε τα παιδιά να προστατευτούν από spam. Καθοδηγήστε τα να μη δίνουν την e-mail διεύθυνση τους, να μην απαντούν σε "junk" e-mails και να χρησιμοποιούν e-mail φίλτρα.
? Βεβαιωθείτε ότι ξέρετε τις οικονομικές τους συναλλαγές στο διαδίκτυο και ότι είναι ασφαλείς.